Thursday, October 22, 2009

hope this dream will come true






hello...assalamualaikum...
hari ni memang sangat2 membosankan bagi aku yang sedang bercuti...
hehehe..actually, aku nak share satu impian yang dah lama aku fikirkan..
sejak dari sekolah lagi aku dah pasang impian ni...

aku nak wat satu pusat jagaan kanak-kanak terbiar kat Malaysia ni.
Tak kiralah sama ada kanak2 tu malay, chinese or indians, aku akan terima.
No discrimination please!! haha [^_^]


Contohnye, cam kanak2 yang takde parents or ade, tapi x nak jage anak sendiri..
aku memang kesian kat kanak2 camni...aku memang suke kat kanak2 walaupun kadang2 they all ni ade sikit nakal, but aku tak kisah la...da memang mereka begitu...hehe





kanak2 ni memang comel...innocent.. perlu perhatian and kasih sayang yang sepenuhnya.

actually, aku ada terbayang satu tempat perlindungan yang aku nak wat untuk kanak2 yang aku sangat sayang ni...and aku dah fikikan nama bagi pusat perlindungan kanak2 ni...

rumah ni aku nak namakannya sebagai... "House Of Love"


aku hope dalam rumah ni la kanak2 tu boleh belajar, bermain, tidur and makan. also dapat perhatian yang secukupnya.

aku akan hire ramai pekerja wanita yang berkebolehan and mempunyai ciri2 yang melayakkan mereka menjaga kanak2 ni. kelayakkan yang aku nakkan adalah seperti : penyayang, penyabar, lemah-lembut, positif, sukakan kanak2 dan tahan cabaran. aku dah lama ada impian nak buat pusat jagaan ni.

walaupun aku still sedang belajar, aku hope satu hari nanti aku akan dapat bkak pusat jagaan ni..mybe aku kena collect duit nak bina rumah and sediakan semua keperluan untuk kanak2 ni..nak harapkan fund dari goverment on NGO bape tahun baru dapat...

-with love, elly-
























1 comment:

  1. awak...
    hehe..
    t anak saye awak leyh tolong jage??
    hehehehe....

    ReplyDelete